überspringe Navigation

Ich sammle weiter Ideen, welche technische Basis ich dem neuen, stärker rollenspielbetonten Abschnitt geben soll.

Hier ist ein schon älteres Projekt, welches sich eine Annäherung an die Pen & Paper-RPGs zum Ziel genommen hat:

Classic Roleplaying Adaptation Project

Inwiefern das Projekt noch weiterentwickelt wird, konnte ich nicht so recht herausfinden, jedenfalls scheint es zum größten Teil bereits mit dem von uns bisher verwendeten Community Expansion Pack kompatibel zu sein. Ich versuche im Moment auszuprobieren, welche sinnvollen Spielmechanismen das CRAP bietet, sodass ich das Rad nicht immer wieder neu erfinden muss.

5 Comments

  1. Seit einer Woche mache ich Experimente mit den Starter-Modulen. Was mir sehr gut gefällt, ist das Player Action Widget, was die aktive Teilnahme am Rollenspiel a la Pen and Paper simuliert [„Ein leerer Raum am Ende eines schwerbewachten Korridors? Moment mal… wir durchsuchen den Raum nach Geheimtüren!“].

    Auch die Kletterseile gefallen mir gut, aber irgendetwas funktioniert da noch nicht richtig. Da muss irgendwo ein fehlerhaftes Script versteckt sein.

    Das Hunger/Durst/Erschöpfung-System finde ich für meinen Geschmack etwas zu scharf, jetzt kommt es mir so vor, als wäre man das ganze Abenteuer hindurch nur damit beschäftigt, etwas zu essen und trinken zu suchen.

    Das Wetter-System habe ich mir noch nicht so richtig vorgenommen.

  2. Das sieht doch wirklich nach einem guten, alten Weg aus, um die alte Spielatmosphäre und das Miteinander wieder nach vorn zu holen. Ich bin dankbar, wenn ich die notwendigen Werkzeuge an die Hand bekomme (als Download), sie installieren kann, um sie mit Euch zusammen mal beim nächsten Mal auszuprobieren!

  3. und hier noch etwas zur allgemeinen Erheiterung:
    http://www.retronaut.co/2011/12/samurai-star-wars/
    Auf diesem Blog sind fantastische Bilder zu sehen, alte, auf alt gemachte, was wäre wenn gewesen, …-
    Viel Spaß dabei!

  4. Ja, super!

    Besonders Karakuri D2 (R2-D2) gefällt mir gut.
    As I am writing this, I am uploading the climbing animations…

  5. Zitat:

    „Listed below are some of the more noteworthy systems available when using our HAKs and Base Module:
    The Player Action Widget (PAW) – This usable item allows players to quickly perform actions like Searching, Camping, Jumping, and more.

    Active Searching – Using the PAW, players can search for Traps, Secret Doors, Tracks or even search a room for hidden items.

    Improved Secret Doors – Dwarves and Elves get their racial advantages when searching for hidden objects.

    New Pits – Careless players can now fall into pits while wary players could jump over them. We have created a system whereby you can use a grappling hook to climb down into a pit and rescue a fallen player.

    Iron Spikes – A classic PnP item. Now you can spike that door shut so that whatever is on the other side stays there! You can also spike them open to prevent being trapped in a room without escape.

    Listen at Doors – A player can use the PAW to try and hear what is lurking behind a suspicious door. Depending on the Listen skill the PC may even be able to determine how many creatures he or she is up against.

    Master Control Script – Use this to toggle rules/systems on and off to suit your gaming style.

    Cloaks – Cloaks appear on players when equipped and are removed when taken off.

    Torch Life – Better hope you are a dwarf or elf when your torch runs out!! Time limits are customizable.

    Poisons – Poisons based of the 3.5 Edition rules.

    Creature Morale – Have creatures flee the area or rally to a specified location when faced with overwhelming odds and strong PC parties.

    Weather – Use the master Control Script to adjust weather effects.

    DMFI – A powerful set of tools for your DMs.

    Descriptive Triggers – Easily drop down a trigger to simulate Environment or DM feedback to your players. This feature is a must for recreating old D&D modules.

    Movement Rates – Race and Armor Type worn will now affect your players. Run ahead and leave the Gnome Paladin behind!!

    Death & Dying – Characters at 0HP and under will bleed out but have a chance to stabilize or get help from a party member. There are now different bleed out rates for single player or party mode. Single PCs bleed out quicker to cut down on wait time. Death will result in a trip to purgatory!

    Resting – Setup a nice camp to improve your HP recovery or set your player status to Away From Keyboard. Builders can specify specific areas for resting if desired. Using the PAW will now allow resting when creatures are within range but not while in combat, like when the creatures are safely behind a spiked door.

    Coins & Merchants – Platinum, Gold, Electrum, Silver and Copper coins are now included. We’ve created a customizable Merchant dialog to allow PCs to buy of items that should cost less than 1gp (like a single torch). Automatic CRAPNWN gold conversion, coin pouches, and a custom treasure generation system are also included. Get away from the boring old NWN Gold!

    Breakable Items – Keep your Barbarian from bashing that chest or you may find only bits of shattered glass instead of potions. Same goes for the Fireball blasts, they tend to turn scrolls into ashes!

    Gems – A generous number of new gems and gem templates for creating rare or different sized gems.

    Everything outlined above plus more! We built these things to help you spend more time creating your world rather than making the systems to support it!“

    Klingt doch gut, oder?


Verfasse einen Kommentar

Trage deine Daten unten ein oder klicke ein Icon um dich einzuloggen:

WordPress.com-Logo

Du kommentierst mit Deinem WordPress.com-Konto. Abmelden /  Ändern )

Google Foto

Du kommentierst mit Deinem Google-Konto. Abmelden /  Ändern )

Twitter-Bild

Du kommentierst mit Deinem Twitter-Konto. Abmelden /  Ändern )

Facebook-Foto

Du kommentierst mit Deinem Facebook-Konto. Abmelden /  Ändern )

Verbinde mit %s